Od chwili ogłoszenia w marcu 2020 r. informacji o pandemii wiele dziedzin życia uległo głębokiej reorganizacji. Edukacja okazała się jedną z tych, które najgłębiej doświadczyły zmiany. Nauka on-line, jakkolwiek rozumiana, obnażyła wiele: braki sprzętowe, niedostateczną przepustowość łącz internetowych, brak doświadczenia nauczycieli i uczniów w kształceniu on-line czy chaos w obszarze organizacyjnym i decyzyjnym władz oświatowych. Jednak sytuacja ta uświadomiła jeszcze jedną kwestię: system edukacji istniał obok rzeczywistości XXI wieku, nie korzystał powszechnie z narzędzi, bez których wiele osób nie wyobraża sobie funkcjonowania w miejscu pracy. Paradoksalnie pandemia przyczyniła się do unowocześnienia i podniesienia atrakcyjności edukacji.
Dyrekcja Katolickiego Liceum i Szkoły Podstawowej w Łodzi oraz Publicznej SP OO. Bernardynów z oddziałami przedszkolnymi w Wiączyniu Dolnym natychmiast podjęła przygotowania do wdrożenia edukacji on-line, aby kontynuować realizację podstaw programowych, udzielanie wsparcia rodzicom czy nawet opiekę nad dziećmi. W pierwszym etapie podstawowym narzędziem w edukacji stał się dziennik elektroniczny, ale jeszcze w marcu szkoły rozpoczęły w pełni wirtualne funkcjonowanie. Aby uniknąć sytuacji, w której nauczyciele korzystają z różnych platform komunikacyjnych i aplikacji, wprowadzono videolekcje.
Ujednolicenie kanału komunikacyjnego dla nauczycieli, uczniów i rodziców, prostota obsługi programu i możliwość skorzystania w narzędzi, które komputer nauczyciela mogły uczynić zdalną tablicą, doposażenie uczniów w sprzęt to zadania, z którymi należało uporać się w pierwszej kolejności. Sukcesy w obszarze videoszkoleń dla nauczycieli, lekcji w wirtualnych klasach, możliwość zobaczenia się uczniów i wychowawców, wzajemnej interakcji spowodowały wdrażanie kolejnych etapów edukacji on-line. Obecnie w każdej ze szkół bernardyńskich wszystkie zajęcia odbywają się w pełnym wymiarze planu lekcji, funkcjonuje przedszkole on-line, wirtualna świetlica popołudniowa dla dzieci, uczniowie i nauczyciele realizują wraz z partnerami edukacyjnymi wiele projektów, organizowane są konkursy dla uczniów, przeniesione do sieci zostały także inne zajęcia pozalekcyjne, także te sportowe i artystyczne.