Autor: Ks. Piotr Kosmala
Wyświetleń: 591
Pielgrzymka osób z niepełnosprawnościami szlakiem św. Jana Pawła II
Udostępnij

W dniach 21-23 kwietnia odbyła się pielgrzymka osób z niepełnosprawnościami szlakiem św. Jana Pawła II. Pierwszego dnia dotarliśmy do Wadowic. Najpierw zwiedziliśmy wspaniałe Muzeum Dom Rodzinny Ojca Świętego Jana Pawła II, następnie udaliśmy się na modlitwę do Bazyliki Ofiarowania Najświętszej Maryi Panny. Nie mogło zabraknąć również czasu wolnego na degustację kremówek. Dzień drugi rozpoczęliśmy od wizyty na Wawelu, następnie spacer na krakowski rynek i zwiedzanie starówki.

Przed Oknem Papieskim na ul. Franciszkańskiej 3 zaśpiewaliśmy „Barkę” i prosiliśmy św. Jana Pawła II o opiekę nad naszą Ojczyzną.  Następnym punktem naszego pielgrzymowania było Centrum Jana Pawła II "Nie lękajcie się!", a niespodziewane spotkanie z ks. abp Markiem Jędraszewskim sprawiło wszystkim wiele radości. Ostatnim punktem było nawiedzenie Sanktuarium Bożego Miłosierdzia.

Pełni wrażeń wróciliśmy na kolację i nocleg do Domu Pielgrzyma w Kalwarii Zebrzydowskiej. Wyjątkowy dzień zakończył się również wyjątkowo – modlitwą różańcową i apelem przed cudownym wizerunkiem matki Bożej Kalwaryjskiej.

W niedzielę po mszy św. w Bazylice wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu, zatrzymując się jeszcze w klimatycznym „Mieście Aniołów” czyli Lanckoronie. To piękna, małopolska wioska, która wygląda zupełnie jak zatrzymana w czasie. Dla nas również podczas tej pielgrzymki czas się zatrzymał, a w uszach brzmiały słowa Ojca Świętego: „Cóż powiedzieć, żal odjeżdżać”.

Organizatorem wyjazdu było Katolickie Stowarzyszenie Niepełnosprawnych Archidiecezji Łódzkiej.