Interaktywny spis treści
1. Petycja w sprawie dokumentu WHO - "STANDARDY Edukacji Seksualnej w
Europie". Autor: Magdalena Korzekwa
Petycja do dr M. Chan z prośbą o wycofanie dokumentu
"Standardy Edukacji Seksualnej w Europie"
Zachęcamy do rozpowszechnienia petycji wśród znajomych. Tekst przykładowej
wiadomości e-mail załączamy poniżej.
Zachęcamy również do udostępnienia petycji
na portalach społecznościowych, np. na Facebooku.
Link: http://www.citizengo.org/pl/signit/298/view.
Z serdecznymi pozdrowieniami, Magdalena Korzekwa - Polish Campaigns Manager z
Zespołem CitizenGO
2. Fragment dyskusji w środowisku SRK AŁ o dokumencie WHO - "STANDARDY..."
Zachęcam do przeczytania lub chociażby przejrzenia "STANDARDÓW EDUKACJI SEKSUALNEJ
W EUROPIE"
szczególnie w odniesieniu do dzieci 0-4 lata - (patrz
załącznik) a następnie podpisanie poniższej petycji.
Łączę pozdrowienia, Wiesława Denderska SRK AŁ
***
Dziękuję, Pani Wiesławo.
Ma Pani rację, że należy zapoznać się z tym dokumentem.
Ten dokument, jak wskazuje jego tytuł: "zalecenia dla decydentów oraz specjalistów
zajmujących się edukacją i zdrowiem" "ma
ambicję" wytyczać ścieżkę prawno-administracyjną dla nowych,
"poprawionych" programów nauczania dla polskich dzieci i młodzieży. Ten
dokument ma w obecnie rządzonej Polsce 'dużą szansę' na wprowadzenie do
praktyki przedszkolno-szkolnej.
Ze swej strony proponuję:
- zadać sobie pytanie
"...dlaczego głosować za wycofaniem "STANDARDÓW..." a po przeanalizowaniu ich treści,
- w swojej głowie
i w "sercu", w dyskusjach rodzinnych, w dyskusjach organizacyjnych SRK
AŁ,
- spróbować
na to pytanie odpowiedzieć.
Myślę, że należy
"zderzyć STANDARDY..."
- z katolickim spojrzeniem na fundamentalne zadania rodzicielskie i społeczne, zadania wychowania Człowieka,
- ze spojrzeniem najbardziej holistycznym czyli najpełniejszym czyli uwzględniającym i ciało i ducha ludzkiego,
spojrzeniem zapisanym w
wielu najwyższych rangą dokumentach Kościoła Katolickiego,
odwołać się do
- do wielowiekowych, ugruntowanych w cywilizacji łacińskiej sposobów:
wychowywania do wolności czynienia Dobra (w permanentnym,
niestety sporze - w osobowej walce duchów, w walce Dobra i zła)
wychowywania do Pełni Życia czyli do Zbawienia czyli do Życia Wiecznego czyli do Osobowego złączenia ze Stwórcą
wychowywania w łasce miłosierdzia, promieniującego od Źródła
Życia i Źródła Prawdy o Życiu - TrójJedynego Boga;
- "zbierać" racjonalne
argumenty za proponowanym przez K.K. harmonijnym rozwojem człowieka, we
wszystkich sferach jego życia
- argumenty objaśniające przyczyny dla których ....'człowiek człowiekowi wilkiem',
objaśniające przyczyny dla których cywilizacja życia jest niszczona przez antykulturę śmierci,
dla których pojawiają się
relacje 'pan - niewolnik' w odniesieniu do osób i grup społecznych.
Zauważmy - pojawiają się:
- niewytłumaczalne światowe
i lokalne wojny,
cierpienia i krzywdy
- mieszanka panicznego strachu przed
przyszłością, połączona z drapieżną wrogością każdego względem wszystkich
- wrogość dla bogobojnego życia i wychowania do życia w pokoju....
W proponowanym "zamyśleniu", w zbieraniu argumentów na pewno pomocne będą zasoby portalu Polskiego Stowarzyszenia Obrońców Życia (PSOŻ) http://www.pro-life.pl.
W tych zasobach (a także w
wielu innych, obecnych jako polecane adresy www na naszym portalu) można znaleźć
wiele trafnych i rzeczowych argumentów, przemawiających za:
- edukacją seksualną typu A (dość poprawnie jeszcze funkcjonującą w
Polsce, na tle innych krajów tzw. rozwiniętych);
- osobistym, rodzicielskim, nauczycielskim przekazywaniem zachwytu dla
Dekalogu i dla zasad życia, zapisanych w Katechiźmie Kościoła
Katolickiego;
- przekazywaniem dzieciom i młodzieży
pragnienia osiągnięcia pełnej dojrzałości duchowej i biologicznej - dojrzałości do odpowiedzialności za życie i za przekazywanie daru życia;
- tęsknotą, pragnieniem i zachwytem dla czystości przedmałżeńskiej, motywowanymi przez własny rozum, kształtowanymi we współpracy ze Stwórcą, Jego Duchami, Jego Osobami, Jego Świętymi.
Zasoby portalu PSOŻ są
wynikiem wieloletniej, mrówczej pracy zespołu ludzi
trzeźwo patrzących na rzeczywistość. Treści prezentowane na tym portalu
odnoszą się do oficjalnych, instytucjonalnych, rzeczywistych danych
(m.in. statystycznych) oceniających skutki wprowadzonej przed kilkoma
laty w krajach Europy Zachodniej edukacji tzw. seksualnej.
***
Przeczytałem STANDARDY..
.. duży i dla mnie paskudny dokument, z wielu powodów, przede wszystkim dlatego, że szablonowo, brutalnie ingeruje w delikatną osobowość dziecka, nie dając mu czasu na rozwój jego sfery uczuć i jego sfery rozumowania przyczynowo-skutkowego.
Jest to dokument nielogiczny(1), naszpikowany bezsensownymi, szkodliwymi społecznie i szkodzącymi
Osobie Ludzkiej treściami!
Ten
dokument "udaje", że odkrył prawdę o człowieku a przemilcza, że:
- jest kultura
chrześcijańska i są rodziny, które chcą wychowywać a nie hodować swoje dzieci,
- są obszary zła, których człowiek powinien
unikać oraz Dobro, które należy uczyć wybierać, wartościując, hierarchiwizując metody i cele swego postępowania,
-
jest potrzeba kształtowania osobowości, aby młody człowiek wysiłkiem
rozumu i woli poprawnie wybierał spośród "dobro - zło" oraz
"być - mieć" .
Miast
podkreślać nadzwyczajną systuację Człowieka w świecie zwierząt, sytuację
wynikającą z bio-duchowych relacji między Osobami - dokument ten "spłaszcza i
przekręca" te relacje w tonie akceptującym egoizm człowieka.
Wybrałem jeden tylko cytat z
tekstu STANDARDÓW, na potwierdzenie
mojej negatywnej oceny:
..."W Europie
Środkowej i Wschodniej rozwój edukacji seksualnej
rozpoczął się wraz z upadkiem komunizmu. Przed tym okresem w niektórych krajach
podejmowano pewne inicjatywy w tym zakresie, jednak
patrząc wstecz, trudno byłoby je nazwać „edukacją seksualną”. W większości były
to działania w zakresie „przygotowania do małżeństwa i życia w rodzinie”, które
zaprzeczały faktowi, że młodzi ludzie stopniowo coraz bardziej interesują się
związkami partnerskimi, a w szczególności temu, iż mogliby oni być aktywni
seksualnie przed zawarciem związku małżeńskiego."
W tym fragmencie Autorzy stawiają
- edukację seksualną (czyli wiedzę ...) ponad przygotowanie do małżeństwa i życia w rodzinie (
2).
-
conajmniej znak równości dla dwu nieporówywalnych, różnowartościowych
struktur: małżeństwo (i życie w rodzinie) oraz związek partnerski,
Z tego fragmentu wnoszę, że Autorzy
- swoje jednostronne, "naukawe", ideologiczne "rozumienie" rzeczywistości
stawiają ponad mądrość tak wielu Świętych Autorytetów(3), ukształtowanych w
cywilizacji łacińskiej i kształtujących tę
cywilizację,
- nie dostrzegają błędów:
- komunizmu, który zanegował godność Osoby ludzkiej (w
porównaniu do tzw. kolektywu ... "jednostka zerem");
- kapitalizmu, który także tę godność depcze, bo w swej
skrajnej postaci - liberalizmu gospodarczego i moralnego - "sprzedaje"(4) wszystko
i wszystkich, którzy dają się (dadzą się) sprzedać.
Podsumowanie
STANDARDY są wg mnie pomyślane dla uprawomocnienia w procesie edukacyjnym moralnego deprawowania dzieci.
Zaproponowane
w tym dokumencie 'metody edukacji' wyraźnie wzmacniają dyktatorskie
działania: telewizji, kina, internetu, realizujących światowy
"przemysł" pornograficzny.
W ten 'demokratyczny' sposób rozwija się na świecie wtórne pogaństwo: pieniądz jest bóstwem ..."seks stał się bożkiem, wypaczono jego sens i piękno..."
Sytuacja w Polsce może być podobna do tej, która już występuje w Niemczech.
Zgadzam się z opinią socjolog, Pani Gabriele Kuby, że:
"Programy edukacyjne WHO nie czekają, aż dziecko spyta.
Gwałcą niewinną świadomość malucha, odbierają dzieciństwo i niszczą
naturalne poczucie wstydu!"
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Przypisy
(1) Autorzy stwierdzają, że w Europie Zachodniej
dominują programy typu (nr 3 - holistyczne). Ich zdaniem są to programy
pośrednie pomiędzy dwoma "skrajnymi": typu 1 ("A" - abstynentne i 2 ("B" -
"wolnościowe") . Żniwo śmierci tych programów nr 3 - liczba zarejestrowanych aborcji
wśród nastolatek (na 1000) jest przerażające (patrz statystyki dla Szwecji i Anglii http://www.pro-life.pl).
(2)
...a jest to zadanie wychowawcze wymagające nadzwyczajnych kompetencji,
bo dotyczy kształtowania delikatnej struktury osobowościowej człowieka
(tego zadania nie ma w STANDARDACH!)
(3) Autorytety
(choćby Jan Paweł II) wskazują, że nie
ma wolności dla czynienia zła. Wolność Człowieka ogranicza Jego wybory do wyboru
Dobra!
Szczególnie wychowanie
(edukowanie) musi być nastawione na rozpoznawanie zła, tkwiącego najpierw w
nieprawidłowym rozumieniu a następnie w "korzystaniu" ze swojej
seksualności.
(4)
Każdy zdrowo myślący o sobie i o
przyszłości docenia gospodarczą wolność.
-------------------------------------------------------------------------
Zachęcam do pisemnych ocen, do recenzji TEKSTU "STANDARDÓW..." . Jest miejsce na tego rodzaju TEKSTY na naszym portalu.
Wybrana literatura ukazująca myśl i praktykę wychowawczą Kościoła Katolickiego
1. DYKTATURA SEKSU - rozmowa z niemiecką socjolog Gabriele Kuby
2. WPROWADZIĆ DZIECKO W ŚWIAT KULTURY - artykuł Ojciec Profesor Mieczysław Krąpiec w czasopismie CYWILIZACJA.
Cytat:
"Głównym zadaniem nauczyciela jest nauczyć i przygotować dzieci do odpowiedzialnego postępowania.
[...]
Wychowanie dziecka bez odpowiedzialności jest wychowaniem zbrodniarzy
narodowych. Oni później staną się wysokimi urzędnikami, będą okłamywać
i podejmować nieodpowiedzialne decyzje, kierując się osobistymi
korzyściami. Dlatego potrzebne są także w wychowaniu pewne formy
karania, choć współcześni tzw. profesorowie uniwersytetu chcąc się stać
sławni, głoszą głupie, niesprawdzalne, bądź sprawdzalne negatywnie
teorie na ten temat.
Są różne formy
uczenia odpowiedzialności, ale najważniejsza w życiu każdego człowieka
jest jego decyzja, poprzez którą zaczyna on działać, decyzja
odpowiedzialna.
Człowiek jest autorem czynu i odpowiada za ten czyn,
ponosi odpowiedzialność za coś i wobec kogoś, wobec społeczeństwa.
Każdy czyn ludzki oddziałuje na innych. On zmienia człowieka, zmienia
drugich ludzi i dlatego trzeba się czuć odpowiedzialnym za to, co się
robi, za własne czyny.
Zatem jednym z głównych zadań szkoły jest
wychowanie do odpowiedzialności."
3. NOWY CZŁOWIEK DLA NOWEJ LUDZKOŚCI - Kardynał Zenon Grocholewski
4. O PATRIOTYZMIE W MEDIACH - Ksiądz Biskup Adam Lepa
5. WYCHOWANIE KATOLICKIE A WYCHOWANIE CHRZEŚCIJAŃSKIE - Ksiądz Profesor Marian Wolicki
6. TEKSTY WYCHOWAWCY-PSYCHOLOGA Księdza Doktora Marka Dziewieckiego np. na Jego stronie domowej
Andrzej Rosiak, SRK AŁ